Drive it like you stole it

 

      «بازیت رو بکن» دیالوگی هست که زمانی که کنکور داشتم پدرم مدام تکرار می‌کرد. و من هم هربار در پاسخ می‌گفتم: «مهم اینه که قشنگ بازی کنم». فاز دوم، سوم یا چه‌می‌دانم n ام افسردگی و فیلسوف‌بازی یک کنکوری را می‌گذراندم. ناجوان‌مردانه بود که در اوج جوانی مجبور به تحمل چنین جنگ روانی بودم یا بهتر است بگویم بودیم، هستند و خواهند بود. یکی از اشانتیون های کنکوری تجربی مدرسه خاص، کمال گرایی بود. تفکر باینری بود.٠ یا ١. چطور اصلا پایم به دانشگاه باز شد؟ عامل اول تکنیک هوشمدانه فرار به سبک el بود که بوسیله آن و با سوء استفاده از جو بی‌صاحب کنکور کشور، مسیری به مراتب آسان تر را برای خودم برگزیدم و چنان دلیل های منطقی برای تصمیماتم آوردم که مو لای درزش نمی‌رفت. عامل بعدی فقط ٥ دقیقه قبل از آزمون رخ داد. زمانی که روی صندلی چوبی سفت و سخت حوزه (که از قضا دانشگاه شهر هست)نشسته بودم و به یادگاری های حک شده روی میز فسقلی خیره شده بودم؛ ناگهان بند کله شقی هایی که سه ماه می‌کردم در دلم پاره شد و به خودم گفتم:" بالاتر از سیاهی رنگی نیست. فوقش همینجا می‌مونم". و ماندم. به همین سادگی. توضیح این که چه فعل و انفعالاتی رخ داد که باعث شد من با زشت ترین چیز در نظرم روبرو شوم و بپذیرمش برای خودم هم غیر ممکن به نظر می رسد. نمی‌دانم چگونه در آن ٥ دقیقه قاضی ذهنم چکش را کوبید و به کشمکش های دو ساله (شاید حتی بیش‌تر) خاتمه داد. شاید آستانه تحملم دیگر گنجایش نداشت که سیاست هرچه پیش‌آید، خوش‌آید را بر ماندن ترجیح دادم. ولی این را می‌دانم که از معدود دانشجو هایی هستم که دانشگاه تا حد زیادی مطابق انتظارم بوده. شاید اگر به دانشگاه مورد علاقه ام می‌رفتم و با تضاد بین خیال‌بافی‌هایم و واقعیت امر روبرو می‌شدم، سیلی دردناک‌تری می‌خوردم. اما در این دانشگاه؟ هر وقت که کورسویی از اتفاقات مثبت نمایان می‌شود، تعجب می‌کنم. به اغلب بی عدالتی ها و بی‌نظمی‌ها و کاغذ بازی‌های اداری می‌خندم. هر کلاس را با خیال این که با ماشین خودم برمی‌گردم به پایان می‌رسانم.با سنگ اندازی‌های جدید‌تری کلنجار می‌روم که خود تغییر مثبتی‌ست.کم‌تر دیگران را به خاطر شرایط حال حاضر مسئول می‌دانم ولی مثل بیش‌تر دانشجو‌ها برای حفظ سلامت روانم به دانشگاه و باعث بانی‌هایش فحش نثار می‌کنم. و در یک کلام، زندگی را انسانی زندگی می‌کنم. هنوز از پس بی اعتمادی و نگرش نسبتا منفی که به آینده دارم، کاملا برنیامده‌ام اما مانند اسکارلت اوهارا می‌گویم:فردا درباره‌اش فکر می‌کنم. افرادی که اعتقاد راسخ دارند که پزشکی تنها راه رستگاری‌ست، سعی دارند مرا از آینده شغلی مبهم و موقعیت اجتماعی نه چندان جالب رشته‌ام بیم دهند. اما مسئله این است که نسبت کسر سختی به من، که حاکی از درد متحمل شده است؛ همیشه چیز ثابتی بوده. در هر برهه از زندگی کوتاهم یک ضریب سختی و رشد در صورت و مخرج ضرب می‌شود. نسبت ولی ثابت می‌ماند. به گمانم معدود استثنائات این قانون که ضابطه را به کلی دگرگون می کند، ترس از جان و سلامتی‌ست. مغز انسان مثل شمیر دو لبه می‌ماند. رشته افکار بی انتها می‌تواند آدم را هلاک کند. اما در عین حال توجیه‌گر هفت خطی ست.  

 

دوماه و خورده ای به کنکور مانده

و من مثل غباری میان اعداد باینری از بی ریشگی و ندانم ها رنج میبرم 

کاش میدانستم عازم کجا هستم 

بماند برای من در آینده 

من دنبالت میکنم     تازه شروع کردم   به منم سر بزنید   اگه خواستید دنبالم کنید.    مطلبت رو خوندم    منم تجربی کنکور دادم و بقول خودت کمالگرا  و باینری ... خخخخ  چه دورانی بود     بوس بوس

حقیقتا ک بهت بگم بهت حسودی میکنم :))

من هنوز ک هنوزه میترسم تصمیم بگیرم.

ترسی که موجب نکته‌سنجی و احتیاط بشه، به نظرم یکی از عوامل بقا هست. اما احتیاطی که تعلیق دائمی بیاره، برای من خفقان آوره. انگار که یه task قدیمی بجای این که timeout بده، هرازگاهی سر و کله‌اش پیدا بشه و cpu مغزم رو بی‌خود و بی‌حهت به خودش مشغول کنه.
آخ که چه قددر نظردهی برام سخته ولی 
فکر می کنم
فکر میکنم
که با یکی از‌ INTUITIVE ترین آدمهای دنیا آشنا شدم.. 
با توجه به BACKGROWND اندکی که فراهم کردید و همچنین وضعیت تایتانیک‌وار وبلاگ، پاسخ‌دهی برای من هم سخته.
می بینم که همچنان ویروس بی رغبتی نسبت به پست گذاشتن به اینجا هم سرایت کرده...
اگر بخوام با خودم صادق باشم، باید بگم که بیش‌تر ترجیح می‌دم به فرانت اند و بک اند ناخونک بزنم تا نوشتن توی خود ویلاگ.
پ. ن. : اگه دانشگاه بذاره.
سرچش کردم . همون "علت الوجود" خودمونه . 

مرسی که فکر میکنی ید طولایی دارم عزیزم 😁
My pleasure😬
من فارسی ام داره یادم میره بعد فرانسوی میحرفی 😂
شرمنده، فکر می کردم تو انگلیسی هم کاربرد داره 😬 پیش خودم گفتم چون خودت ید طولایی تو انگلیسی داری، دیگه لازم نیست جلو خودم رو بگیرم.
هنوزم غمگین و خلوته این وب 
شاید به خاطر اینه که raison d'être اش رو فراموش کرده این وب.
غمگین؟ هوممم🤔
پس شما هم دچار سندرم فشار والدین به تجربی و بعد مبتلا به آنفولانزا امید به پزشکی و بعد امید به داروسازی و بعد هر چه بادا باد و در آخر تغییر رشته شدین.(مثل ده ها کسی که تو این سال ها دیدم و خودمم تا حدی شاملشم)
مشکل اینجاست که الان هیچ دانشگاهی هیچ تلاشی در هیچ زمینه ای نمیکنه و دانشگاه های تاپ هم با دانشجو های لوس و از خودراضی پر شدن.
متاسفانه این دهه هفتادی ها و هشتادی و و و ریششون سوخته و شدن زامبی هایی که مغز خورن ولی مغزی ندارن.
تنها راه هم ادامه دادن هم پیدا کردن افرادی مثل خودته.

من دچار گونه کمیاب این سندروم شدم به این صورت که باعشق رفتم تجربی بعد از تابع f(دانش آموز با انگیزه)=[دانش آموز(بی) انگیزه] گذشتم؛ در نهایت تصمیم گرفتم یک شاخه دیگه از علایقم رو دنبال کنم که از قضا کنکورش شبیه قیف هست ( در ابتدا آسون اما در انتها...)
کمی به شرایط آینده امیدوارم. ظاهرا تعداد خانواده هایی که از شارلاتان های کنکور و دغل بازی های مدارس آگاه هستن، کم کم رو به افزایش هست. هرچند تعداد زیادی هستن که باید ابتدا ضرر ببینن تا بعد ها متوجه بشن ما از چه ضرری حرف میزدیم:/
دانشگاه ها؟ دانشگاه شهر من فقط یک بار در سال(نزدیک کنکور) عمل جدی در خصوص دانش آموزان کنکوری انجام میده که اون هم شامل بیرون کردنشون از کتابخونه میشه تا خدایی ناکرده حق الناس پایمال نشه.( ناگفته نماند در سایر مواقع مثل پدری پشیمان از سیلی زدن به فرزندش، با مهربانی اجازه گردش علمی به مدارس میده.)
گاهی اوقات دوست دارم برم سراغ اون دسته از دوستانم که دبیری-معلمی رو انتخاب کردن یا نقششون رو عوض کردن و حالا توی صنعت کنکور کار می کنن، دلم میخواد شونه هاشون رو محکم بگیرم و تکون بدم و بگم: «یادتون نره! باشه؟!» اما همیشه از این می ترسم که در پاسخ بشنوم:«چی رو یادمون بره؟»
چهارشنبه ۹ خرداد ۹۷ , ۱۲:۳۵ محمد امین فامیلی
حال و روز خیلی هاست!
 و متاسفانه زمانی که در حباب خودمون گیر کردیم، فکر می کنیم فقط خودمون با مشکل عجیب و غریب درگیر هستیم
حرفای دلمو زدی استاد گرانقدر:)
دائماً یکسان نباشد حال دوران غم مخور :):
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Designed By Erfan Powered by Bayan