زیبایی-beauty-جمال-美しさ

هیچ وقت فکر نمی کردم روزی تحت تاثیر American Beauty قرار بگیرم.

    طی این سال ها سعی می کردم به بهانه های مختلف از دیدن زیبایی آمریکایی، فیلمی که توسط کارگردان بریتانیایی، ساخته شده طفره برم. شاید علتش پوستر فیلم بود شاید هم وجود کلمه آمریکایی در نام فیلم که به من هشدار مواجه شدن با گسل فرهنگی (!!) را می داد. در هر صورت خلاصه داستان فیلم را خوانده بودم بودم و چیز دندان گیری نصیبم نشده بود و همچنان بر نظر سابقم که امریکن بیوتی به DNA من نمی خورد، پافشاری می کردم.

    تا این که در هفته ی گذشته طی چالش (تک نفره!) دیدن گزیده ای از فیلم های کوین اسپیسی بزرگ (که مبدع آن خودم بودم) تصمیم گرفتم به این فیلم هم فرصتی بدهم. بالاخره کم لطفی بود که چالش فیلم های کوین اسپیسی را راه بیندازم و فیلمی را که بابتش دومین اسکارش را گرفت نبینم!

    دو ساعت را پای تماشای زیبایی آمریکایی صرف کردم بدون آن که خودم متوجه شوم! در پایان فیلم به عینه دیدم و درک کردم که شاید راه های رسیدن به پوچی در فرهنگ ها و کشور های مختلف، گوناگون باشد; کماکان نتیجه یکی است و آن پوچی است. درست است که DNA همگی ما با هم تفاوت هایی دارد، ولی واحد های سازنده یکی هستند! 

    امریکن بیوتی برای من فیلمی بود که روزمرگی و بیهودگی را با طنز تاریک خود به سخره می گرفت و نیز پیامش را با بازیگوشی و به نرمی، مانند برگ های گل American Beauty می رساند.

همیشه شنیده بودم که لحظاتی قبل از مرگ تمام زندگیه آدم از جلوی چشمانش میگذره. اول اینکه بیشتر از یک لحظه است تا ابدیت امتداد داره همچون اقیانوسی از زمان برای من موقعی بود که توی کمپ به روی پشتم دراز کشیده بودم در حال تماشای سقوط ستارگان بودم و برگ های زرد درختان افرا که در کنار خیابان صف کشیده بودن و یا دستان مادربزرگم و پوستش که همچون کاغذ بود و اولین باری که پرنده جدید (منظور اتومبیل) پسر عمویم تونی را دیدم و و جینی و کارولین (همسر و دخترش). احتملا از اتفاقی که برام افتاده میتونستم خیلی عصبانی باشم اما وقتی دنیا پر از زیبای هاست نمیشه برای مدت طولانی در عذاب بود. یه وقتی فکر میکنم تمام زیبایی ها رو دارم در یک آن میبینم طاقتش رو ندام قلبم مثل بادکنک در حال انفجار مملوء از اونها میشه بعد به خاطر میارم که باید آروم بگیرم و نخواهم اون رو برای همیشه حفظ کنم بعد مثل بارون درونم جریان پیدا میکنه هیچ حسی جز تصویر از تمام لحظات ساده زندگی احمقانه ام رو در وجودم نمی یابم. مطمئنم نمیتونید حرفهای من رو درک کنید اما نگران نباشید یه روز درک خواهید کرد. »

 

 


دریافت
مدت زمان: 4 دقیقه 22 ثانیه

 

چهارشنبه ۱۷ آذر ۹۵ , ۲۱:۵۲ ایستگاه رستگاران
سلام دوست عزیز شبتون بخیر و شادکامی
ممکن به چندتا سوالم اگر مقدور جواب بدین
امکانات blog.ir  چطوره ؟ از پنلش راضین؟ راحت میشه باهاش کار کرد ؟ امکان تماس با مدیریت وب داره ؟ آمارگیر وب داره ؟ ممکن از قالب های موجود در سایت ها استفاده کرد ؟
ممنون از وقتی برام گذاشتین
منتظر پاسختون هستم
موفق و موید باشید
سلام
بلاگ دات آی آر نسبت به اغلب سرویس های وبلاگ نویسی وطنی امکانات پیش رفته تری داره. گرچه از اونجایی که از تبلیغات استفاده نمی کنه برخی از امکاناتش پولی هست، اما با این وجود باز هم وبلاگ نویس رو دست و پا بسته نمی گذاره.برای اطلاع بیش تر اینجا رو هم ببینید. راحتی کار و پنل کاربری رابطه مستقیمی داره با سطح سیستم وبلاگ نویسی فعلی شما. برای مثال اغلب دوستان بلاگفایی در ابتدای کار با بیان بلاگ دچار آشفتگی میشن، بنده چون پیش تر سابقه کار با پنل وردپرس رو داشتم، پنل اینجا رو بسیار جالب و البته کارآمد می بینم. امکان تماس با مدیر وب فراهم هست و آمار گیر نسبتا خوبی هم بصورت پیش فرض موجوده که البته شما میتونید از آمارگیر های خارجی هم بهره ببرید. درمورد قالب باید خدمتتون عرض کنم که کلا به دلیل راکد شدن وبلاگ نویسی نسبت به سال های گذشته طرح های جدید قالب هم برای هر سیستم وبلاگ نویسی کمتر شده. تفاوت عمده ی قالب های اینجا با سایر سیستم ها در ٢ قسمتی بودن اونهاست بطوری که برای نصب قالب، باید کد htmlو کد cssاون رو داشته باشیم.ضمنا، تگ هایی مجاز به استفاده در قالب های بیان بلاگ، نسبت به بقیه سیستم ها متفاوت تر هستند اما در عین حال به عقیده برخی از طراحان امکانات جالبی رو در اختیار طراح میذارن. برای مشاهده نمونه قالب ها میتونید به اینجا سر بزنید که عمده قالب ها امکان شخصی سازی هم دارن.
برای اطلاعات بیش تر به اینجا و اینجا مراجعه کنید.
دانلود میکنم احتمالا خوشم میاد
من فیلم What Happens in Vegas رو دیدم خیلی خوب بود کمدی بود کامرون دیاز توش بازی میکنه
واقعا باهاش کیف کردم و خندیدم^_^
پس این رو هم میذارم تو لیست دانلود در کنار فرای دی نایت. باشد که نوبتش برسد :)
قشنگ بود؟
دانلود کنم؟
منم یه فیلم خیلی خوب دیدم جدیدا
این متن خیلی خوب بود تهش نقل قول کرده بودی
برای من که فراتر از حد انتظار بود و خیلی خوشم اومد! یکی از بهترین درام های دهه ٩٠بود. اما تا حالا تو این سبک فیلمی بهت معرفی نکردم  و نمی دونم مورد پسندت واقع میشه یا نه.
چه فیلمی؟
اون متن ترجمه ی دیالوگی بود که توی کلیپی که گذاشتم گفته میشه.
هنوز این فیلم رو ندیدم.
نمیدونم چرا ولی عاشق مرگ هستم.
جوون تر که بودم، توی کتاب های دارن شان جمله ای خوندم که می گفت: ای کاش در مرگ هم پیروز باشی.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Designed By Erfan Powered by Bayan